In  2004 verscheen het boek ‘Leren denken met aardrijkskunde’ en in 2006 ‘Meer leren denken met aardrijkskunde’. Boeken vol opdrachten die leraren helpen leerlingen te motiveren en te leren denken. De boeken zijn een groot succes. Dat laatste geldt ook voor de talloze colleges, lezingen en workshops die over leren denken met aardrijkskunde zijn gegeven.

Nu 15 jaar later is het tijd voor een grote update. Dat doen we digitaal. Deze website bevat de meest succesvolle opdrachten uit beide boeken en een aantal nieuwe opdrachten.

De leren denken opdrachten op deze website helpen aardrijkskundeleraren om:

  • leerlingen samen te laten nadenken over wat er in de wereld van vandaag en morgen werkelijk toe doet
  • daarbij leerlingen geografische kennis en vaardigheden te laten verwerven
  • voorkennis van leerlingen te activeren
  • het leerproces van leerlingen centraal te stellen
  • zichtbaar te maken hoe leerlingen denken
  • leerlingen te begeleiden bij zelfstandig leren en samen leren
  • leerlingen enthousiast te maken voor aardrijkskunde
  • kortom, lessen te geven die leerlingen bijblijven.